onsdag 4 februari 2015

Onsdag

Förkylningen har slagit klorna i mig, högra sidan av ansiktet bultar värre än tandvärk och huvudet skulle lätt kunna få falla av utan att saknaden skulle vara allt för stor.
Vilket innebär slötittande av en massa mindre bra tv-program och te, baljor av te!
Då alla i min omgivning drabbats av denna eminenta sjukdom så trodde jag inte att jag skulle klara mig men jag önskade en lindrig variant.. jaja det är ett par dagar av självömkan som väntar men sen blir det bra igen.

Jag gjorde ett nytt glutenfritt bröd igår, min kropp och gluten är inte bästa vänner just nu så då gäller det att hitta det bästa i brödväg som inte innehåller vanligt raffinerat mjöl.
jag utgick från Åses kesobröd och med en del förändringar så blev det riktigt bra!






Ost och bovetebröd.



4 ägg
1/2 liten burk keso (125 gram)
3/4 dl naturell yoghurt 
1 dl riven ost
3 msk kokosmjöl
1 1/4 dl bovetemjöl
1 msk fiberhusk
2 msk bakpulver
1 nypa salt 

Vill man kan man tillsätta solrosfrön, chiafrön eller något annat med tuggmotstånd. Ca 1 dl sammanlagt 

    Mixa keson i en matberedare, tillsätt äggen och yoghurten och kör tills en slät smet. Tillsätt restan av ingredienserna och låt stå en liten stund.
    Klä en mindre långpanna med bakplåtspapper och häll i degen, platta ut med en slickepott och grädda i 175 grader ca 20-30 min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar